Mine'nin Bebek Partisi

By Mart 02, 2011 ,

"Baby Shower", Türkçesi "Bebek Partisi"; bebek doğmadan önce annenin arkadaşları ya da ailesi tarafından düzenlenen ve amacı hem annenin hazırlıklarına destek olmak hem de anne ile ilgilenerek bebek doğmadan önce anneyi şımartmak ve eğlendirmek olan bir aktivite. Buradaki shower duş anlamında değil, "show" kelimesinden türemiş olan gösterme anlamında ve annenin göbeğini göstermesini ifade eden bir kelime.
Aslında bu Türklerin bir geleneği değil yurtdışında sanıyorum özellikle Amerika'da uygulanan bir şey ama son yıllarda yoğun olarak burada da yapılıyor. Ben bu olayı birkaç yabancı dizide görmüştüm ve eğlenceli olduğu için yapmak istemiştim. Ama sonra Türkiyede pek yaygın olmadığı için vazgeçmiştim. Kuzenim sana parti yapalım diyince de tamam dedim hemen.

Netten biraz araştırdım neler yapılıyormuş bu baby shower'de diye. Orjinalinde anne adayı kendi ihtiyaçlarını içeren bir liste hazırlayıp bir mağaza ile anlaşıyormuş, gelecek olanlar da o mağazaya giderek anne adayının seçmiş olduklarından istediklerini alıyorlarmış falan. Ama hem burada bu tip liste olayları pek yaygın olmadığından hem de benim böyle bir parti istememdeki amaç eksiklerimi tamamlayım olmadığından liste olayına girmek istemedim.
Benim için önemli olan sevdiğim insanlarla birlikte olacağım, şamata yapıp eğleneceğimiz bir aktivite olmasıydı. Zaten parti hazırlıkları bile oldukça keyifli geçti benim açımdan. Bir de sürekli bebeğin ihtiyaçlarını tamamlamaya odaklanmış olduğum için o ruh halinden çıkmak da iyi oldu aslında. Gerçi o güne kadar bebeğin odasını hazırlayım diye biraz stres olmadım desem yalan olur. Ama bir açıdan da iyi oldu çünkü hazırlıklar sırasında bazı şeyleri daha da ertelesem doğuma yetişmeyecekmiş diye düşünmeye başlamıştım. Odası hazır olduktan sonra o gün ne yesek ne içsek ve ben ne giysem kısmına odaklandım daha çok.

Bebek şekeri oldukça vakit aldı aslında çünkü ne yazık ki piyasada istediğim gibi içime sinen bir şey bulamadım. Ankara'nın bu açıdan oldukça kısır olduğunu söylemem lazım. İnternetten de sipariş vermek istemedim çünkü fotoğraflardan boyutları ve gerçek renkleri kestirmek çok zor. En sonunda internette görmüş olduğum bir bebek şekerinden aldığım ilhamla bebek şekerlerini annemle biz tasarladık. Tabi ilk etapta deneme yanılma süresi oldu ama sonuçta ortaya hem içime sinen hem de farklı bir şeyler çıktı. Minik kavanozlar içerisinde pembe ve beyaz drajeler. Kavanozların kapaklarını da pembe-beyaz pötü kareleri, pembe beyaz puanlı ve çizgli kumaş ve pembe tül ile süsledik. Üstlerine de işte gördüğünüz bebek biblolarını yapıştırdık. Zor oldu ama değdi diye düşünüyorum.



Bir de baby shower davetiyelerini görmüştüm internette, sonra baktım şablonlar var ben de kendime bir tane yapayım dedim. İlk etapta ingilizce bir şeyler hazırlamıştım ama tolga daha yaratıcı ol diye başımın etini yiyince ben de kendim bir şeyler yazdım davetiyenin üstüne ve ortaya işte yazının başındaki ve buradaki iki davetiye çıktı.






Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.