diş buğdayı hazırlıkları

By Eylül 29, 2011

Hüma hanımın dişleri çıkalı 20 günü geçti, iki dişi birden çıktı, ikisi birden bidik bidik büyümeye başladı. Biz de 8 Ekim'de Hüma'nın diş buğdayı partisini yapmaya karar verdik. İzmir'den halası, babaannesi, büyük teyzelerden biri ve bir de Yağmur gelecek. Şu hastalık olayını da yavaş yavaş atlattığımız için parti planlarına başladım ben de.
Yağmur'un partisinden tecrübeli olan halası ile görüş alışverişi yaptık. Zaten hazırlıklara yardım etmek için birkaç gün erken gelecekler hem de süslü püslü bir parti sofrası için gerekli olanların bir bölümünü getirecekler. Ben de internette tarifini bulduğum renkli, süslü toplardan yapmayı düşünüyorum hatta malzemelerini bile aldım. Diş buğdayı partisi bol renkli ve bol şekerli olacak.
Bu arada farklı neler yapabiliriz diye internette de biraz dolaştım, edindiğim izlenime göre bu diş buğdayı olayı bizden başka bir de Ermenilerde olan bir gelenekmiş. Batı toplumunda böyle bir kutlama ya da aktivite yok, onlar süt dişleri ilk dökülmeye başladığında çocuğu tebrik edip hediye vs alıyorlarmış. Türkiye'de oldukça eski bir gelenek olmakla beraber son yıllarda biraz şekil değiştirmiş ve modern bir format, tarz kazanmış. Diş buğdayı hediyelikleri, kurabiyeleri, pastaları vs var. Özellikle diş şeklinde kurabiyeler ve pasta yaptırmak çok moda. Hatta o kurabiyeleri süslü püslü yapıp küçük poşetlere koyuyorlar sonra da gelen misafirlere hatıra olarak veriyorlar. Aynı baby shower ya da bebek doğumunda olduğu gibi. Ama öyle saklanacak kurabiyeler yaptırmayı düşünmüyorum zaten kurabiye olayı baby shower ve doğumda da bana çok anlamlı gelmemişti, kurabiye yerine başka bebek şekerleri yapmıştım. Şimdi bu diş buğdayı için de gelen misafirlere vermek için alternatif birşeyler düşünüyorum. Kendi çapımda küçük ama hem kalıcı hem de farklı bir şey yapacağım. Bu parti süsleri için de internetten sipariş vermeyi düşünmüyorum zaten de çok yaratıcı bir şeye rastlamadım. Kendim birkaç küçük süsleme icat ederim belki. Ama diş şeklinde pasta yaptırmayı düşünüyorum. Bakalım her zaman alışveriş yaptığımız pastane ile bir görüşeceğim umarım onlar yapabilirler. Halasının getireceği kurabiye kalıpları ve şeker hamurları ile kendimiz diş şeklinde kurabiye ve cupcake yapacağız, bizimkiler yenecek cinsten olacak ama. Onun dışında parti menüsünün tuzlu kısmını anneanneye bırakıyoruz. Börek çörek ve çeşitli gün malzemeleri ve yiyeceklerini o hazırlayacak.
Bir de bebeğin önüne seçmesi için koyulan nesneler olayı var. Seçtiği nesnenin ileride seçeceği meslek ile ilişkili olduğuna inanılıyor hatta bu diş buğdayının esas amacı da o zaten. Ama malum meslekler değişti, eskiden makas seçerse terzi olurmuş kitap ya da kalem seçerse aman bu çocuk okuyacak denirmiş vs. Ama şimdi okumanın da türlü türlüsü var, hem de meslek sayısı da baya fazla. Çok fazla nesne koyarak Hümacığın kafasını karıştırmak istemiyorum o nedenle bu konuyu biraz düşüneceğim bakalım. Şimdilik belirlediklerim ayna (süslü olacak), kalem (yazar olacak), cetvel (mimar olacak), makas (moda tasarımcısı olacak). Bir tane de müzik aleti koyayım diyorum mesela flüt olabilir, birkaç tane de geometrik nesne mühendisliği temsil etmek için.

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.