Olmazsa Olmaz Ürünler

By Ekim 10, 2012 ,

Bir süredir aklımdaydı olmazsa olmaz dediğim ürünleri yazmak. Hem kullandığım ve memnun kaldığım ürünleri paylaşma hem de belki gelecek olan yorumlarla bizim yeni ürünlerle tanışmamıza vesile olma niyetiyle... 


Olmazsa olmazları düşününce aklıma ilk önce hep hüp-hüp geliyor, orijinal adıyla burun aspiratörü. Gerçi Hüma'ya kalsa hüp hüp olmazsa olmaz değil kesinlikle "olmaaaaz" tarzı bir ürün. Hele ki geçen ay grip olup sürekli burnu aktığı için sık sık kullanmak zorunda kaldığımızdan beri hepten olay çıkarır oldu burnunu temizlerken. Aslında  bebeği olup da bu ve türevi ürünleri bilmeyen yoktur diye düşünüyorum ama bilmeyenlere/kullanmayanlara mutlaka tavsiye ederim kesinlikle çok başarılı bir tasarım ve iyi bir buluş. Ve de piyasadaki hiçbir ürüne benzemiyor. Basit ama çok fonksiyonel. Karşınızda Otribebe Burun Aspiratörü... 

Bir kere hijyenik tutmak kolay, uçları değişiyor, sonra hafif ve küçük olduğu için her daim yanınızda taşıyabiliyorsunuz ve pompa tipi olanların aksine görevini başarıyla yerine getiriyor. Bir ucu ağzınızda diğer ucu da bebeğin burnunda oluyor, hüüp diye çekiyorsunuz içinize  (hüp hüp adı da buradan geliyor zaten) ve sümükler burundan çıkıp uca doluyor. İlk görenler ıyyk iğrenç demesine rağmen sümükler ağzınıza gelmiyor tabii ki, bebeğin burnuna sokulan (fazla sokmamak lazım tabii) uç kısmının içinde sünger var, süngerde kalıyorlar... Bu uçlar da ayrıca satılıyor, aspiratör ucu yedeği diye... Tabii bu operasyonu yaparken yandaki fotoğrafta olduğu gibi mutlu mesut bir tablo olmuyor, tam tersi tepinme, bağırış çağırış ve ağlama şeklinde cereyan ediyor. Ama buna yapacak bir şey yok tabii, o burun açılacak yoksa nefes alınamıyor. Hüma'nın doğduğundan beri çok sık tıkanıyor burnu Ankara'nın kuru havası sağ olsun. Hemen hemen her gün kullandığımız bir ürün o nedenle. Hatta bazen yanımızda bile taşıyoruz. 

Ayrıca Otribebe'nin Monodoz denen deniz suyu çözeltisini de kullanıyoruz. Ondan da memnunuz, ilk başlarda Gifrer serum fizyolojik alıyordum ama Otribebe Monodoz'u keşfettikten sonra bunu kullanmaya başladım. Neden?
Bir kere %100 steril deniz suyu. Sonra uç kısmı daha kalın tam burnuna sıkacakken kafasını çeviren bebelerin burnunu acıtmıyor böylece. Aslında Otribebe'nin bu ürünlerini bir set olarak değerlendirmek mümkün. Detaylı bilgi için; http://www.otribebe.com.tr/otribebe-monodoz-nazal-aspirator-nedir.html 
Yukarıda ise piyasada bilhassa çocuk eşyaları satan mağazalarda pek sık rastlanan klasik burun aspiratörü var ki bebeğin doğumundan önce yapılan alışveriş esnasında birçok kişi bunlarda alma hatasına düşüyor bilmeden, biz de almıştık sonra işe yaramadığını gördük. Tavsiyem yukarıdaki tarzda bir ürüne boşuna para vermeyin. 
Bir de bu burun aspiratörlerinin pilli ya da elektrikli olanları var, hatta elektrik süpürgesine takılanı bile var, yandakinin işe yaramadığını ve Hüma'nın nefes alamadığı bir sabah (muhtemelen Hüma 1 haftalık filandı), internette araştırırken görmüştük. Açıkçası bize biraz saçma geldi ama bilmiyorum kullanan var mı? 

Olmazsa olmaz ikinci ürünümüz Unibaby Yenidoğan Islak Pamuk Mendil, en sevdiğim... 
Bir kere içinde alkolmüş, parabenmiş öyle şeyler yok, su ve pamuk... Gerçekten çok başarılı, biz doğduğundan beri bunu kullanıyoruz ve her ne kadar ürün yenidoğanlar için olsa da sanırım bunu kullanmaya devam edeceğiz. Piyasada bir sürü ıslak mendil markası var ama birçoğu yoğun parfümlü ve bence kötü kokuyor. Ama Unibaby Yenidoğan parfümsüz kokusuz ve sırf bu nedenle bile tercih sebebi. Bu ürünün tek dezavantajı fiyatı.. Diğer ıslak mendillere göre pahalı, içinde 40 tane var, yandaki gibi 3'lü paketler sanıyorum şu an 13-15 TL arasına satılıyor. Bazen kampanya oluyor 4 tane 3'lü paket 40-42 civarında olabiliyor, görürsem 12'li alıyorum. Prima'nın ıslak mendilleri de fena değil en azından diğerleri ile kıyaslanınca ama bunun eline su dökemezler. Kesinlikle tavsiye ediyorum, fiyatına değer diyorum.

Olmazsa olmazlarımızdan bir diğeri de Bepanthen, bildiğimiz klasik haliyle... Hem kremi hem merhemini sürekli kullanıyoruz. Daha önce bebek kozmetik ürünleri yazımda bahsettiğim gibi pişik kremi olarak genelde Bepanthen kullanıyorum ben, çok da memnunum. Ayrıca kremini hem Hüma'nın yüzüne sürüyorum ara sıra hem de kendime.. Sonra grip filan olduğumuzda burnumuza, bir yerimizde küçük bir yara bere olduğundan oraya hep Bepanthen sürüyoruz. Pişik kremi olarak genelde merhemi tercih ediyorum, daha güzel yayılıyor ve beze daha zor bulaşıyor diye düşünüyorum. Bir de şimdi Bepanthol pişik kremi diye bir krem çıkmış sanıyorum bu Bepanthen ve Bepanthol aynı familyadan galiba ikisi de Bayer markasının ürünleri.. Onu henüz denemedim, en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum. 


Bebek Kozmetik Ürünleri yazımı yazdığımdan beri yani yaklaşık 8-9 aydır Hüma için Bioderma'nın ABCDerm serisini kullanıyorum, şampuan, krem, yüz kremi.. Oldukça memnunum, Mustela'nın aksine ABCDerm Hüma'nın egzamalara iyi geldi mesela. Ama ABCDerm Mustela, Sebamed, Johnson&Johnson gibi diğer bebek kozmetik markalarına göre biraz pahalı... Arada bunlara para vermekten sıkılıp Dalin'in bebe yağını filan aldım ama memnun kalmadım. 
Neyse ürünleri zaten yazıda detaylı anlatmıştım o yüzden o yazıda olmayan başka bir ürün var ilk etapta almadığım sonradan kullanmaya başladığım, ondan bahsetmek istiyorum ki kendisi olmazsa olmazlarımız arasına girmiş bulunuyor.  Bioderma ABCDerm serisinden H20. Yani bildiğiniz su... Ama tam öyle değil tabii, içinde başka şeyler de var, hafif bir parfüm kokusu da var... 



Amacı bebeği yıkayamadığınızda silerek temizlemek. Ben çok beğendim, özellikle soğuk havalarda sık sık elini ya da kendisini yıkayamadığımda işe yarıyor, el yıkarken kıyafetleri de ıslandığı için bazen ellerini yıkamak yerine ıslak mendille sonra da bununla siliyorum. Bu arada işe yarıyor derken süper hijyenik olmuyordur eminim ama en azından bir temizlik, ferahlık geliyor. Bir de gıdısını, yüzünü, boynunu filan siliyorum, öpüyoruz ya çocuğu sık sık, iyi oluyor... Bu arada aynı ürünün büyükler için olanı da var, o parfümsüz hatta ama içerikleri aynı değil bence (eczanedeki kız aynı olduklarını söylemişti) zira ben tonik ve makyaj temizleyici olarak kullanıyorum ve ondan da aynı şekilde memnunum. Ama bebekler için olanı makyajı temizlemedi mesela. O nedenle aynı olmadıklarını düşünüyorum. 



Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.