Kuyruk

By Aralık 05, 2012

Hüma bu aralar sürekli peşimde dolaşıyor, bir an bile ondan ayrı bir şeyler yapmama izin vermiyor. Hem yanımda kalmak için hem de ne yaptığımı görmek için. Çünkü ondan ayrı olduğum zamanlarda ne yaptığımı çok merak ediyor. Kendisini benden bu kadar ayrı tutacak ne olabilir :) Bunu keşfetmek için her hareketimi dikkatle izliyor ve ne yaptığımı anlamaya çalışıyor. Aklı erdiğince, dili döndüğünce soruyor ne yaptğımı. Ve tabii taklit ediyor bir taraftan. Bu durum sırf bana has birşey değil çünkü aynı zamanda etrafında olup biten herşeyi anlamaya ve öğrenmeye çalışıyor. Gerçekten takidire değer bir çaba bu çocukların yaptıkları zira bir tek Hüma değil bunları yaşayan ve yapan. Her çocuk benzer dönemlerden geçiriyor. Güzel olan ise bunu gerçekte severek ve hevesle, birçok anında heyecan ve merakla, sabırla yapması. Bu noktada sanırım bizim için önemli olan da onları gerçekten sevmek ve sabır aynı zamanda yaşlarına has özelliklerden ve zorluklarından doğan inatlarına, huysuzluk ve yaramazlıklarına rağmen ve onlarla birlikte hatta olabildiğince incitmeden ve incelikle yapabilmek. Anne-baba olmak bu, bizim görevimiz bu. 
Çok enteresan anne-baba modelleri gördüm son dönemde etrafımda ve algıda seçilik muhakkak incledim etrafımda olanları, bilhassa dışarıda. Pazar günü Joker'de oyuncaklara bakıyorduk, anneanne, dede, Hüma kadının biri "Telefonla konuşuyorum görmüyor musun? Anlamıyor musun sen?" diye bir bağırdı, hepimiz yerimizden sıçradık. Zavallı çocuk ne kadar alıştıysa artık pıstı, derdini anlatmaya çalışıyor hala, babasını soruyor. Hay allahım kadın çocuğuna o kadar bağırmanı gerektirecek kadar önemli kiminle konuşuyor olabilirsin? Allah hepimizi böyle garip, böyle zalimce davranışlar yapmaktan korusun.
Neyse konuyu çok dağıttım, Hüma sürekli etrafımda, arkamda gezdiği için ona "kuyruk" dedim, zaten geçenlerde Tolga'yla da konuşmuştuk :) Hüma da anladı ne demek istediğimi sanırım, zaten de biraz söyledim arkamda geziyor Hüma kuyruğum benim diye. Neyse hoşuna gitti :) Gülerek etrafımda gezmeye başladı küçüğüm benim. :D

Bu arada belki bilenler vardır, ben bilmiyordum babycenter.com sitesi baya güzelmiş. Bakıyorum, okuduklarımla ilgili yazacağım bir şeyler fırsat bulduğumda. Tez yazdığım için vakitsizim..

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.