Cevizli Ekmek Tarifi

By Ocak 19, 2013 ,

Uzun süredir ilk defa bu cumartesi hiç evden çıkmadık. Hüma'mla hasret giderdik, arada kavga ettik filan ama evde takılmak iyi geldi ikimize de.. 
Akşam üstü de dedik ekmek yapalım... Tabii ki yine Beyaz Unsuz Şekersiz Hamur İşleri kitabından, takip edenler biliyordur daha önceki yazılarımda (pekmezli kek tarifi için bakınız "kek tarifi" ve ayrıca "kuyabiyee") da bu kitaptan yaptığım kurabiye ve kek tarifleri vermiştim. Bu ekmeği de bir süredir yapıyorduk ara sıra, çok pratik yapımı ve gayet güzel oluyor. Ekmek yapma makinasında yapmak kadar kolay neredeyse. Bu arada bugün itibariyle yalnızca mutfakta yer kaplayan ekmek makinasını kaldırdık, hiç güzel olmuyordu ekmekleri, sadece ilk alındığında bir süre güzel oldu ekmekler sonra hiç randıman alamadık. Dolayısıyla artık yapabildiğimizde makinasız yapacağız ekmekleri. Bir de ekşi maya temin edebilirsek tam olacak...

Ekmeğin adı "Rezeneli Ekmek" ama bu sefer cevizli yaptım ben, çünkü geçen defa Hüma hanım beğenmemişti rezeneli ekmeği. Evde rezene tohumu bulunmadığından poşet rezene çayının içini koydum ben oldu. Tabii rezene tohumu temin edilirse daha güzel bir koku sağlayabilir.
  • 1,5 su bardağı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yumurta
  • 3 su bardağı tam buğday unu
  • 1 çay bardağı karbonat 
  • 1 tatlı  kaşığı rezene veya anason tohumu
  • 1 çay kaşığı doğal kaya tuzu
Fırını 170 dereceye ayarlıyoruz. Kek kalıbını yağlayıp unluyoruz. Sıvı malzemeleri bir yerde, sulu malzemeleri bir yerde karıştırıyoruz. Bu arada havalanması için unu eliyoruz. Sonra kuru karışımın üzerine sıvı karışımı katıp tahta kaşıkla karıştırıyoruz. Hamur öyle süper homojen olmuyor hatta zor karışıyor, yoğurdun biraz sulu yerlerinden koymak lazım bence. O nedenle üstü de dümdüz olmuyor ben de olsun diye hiç uğraşmıyorum zaten. Biz cevizliyi rezeneliden daha çok beğendik, bundan sonra çeşitli malzemelerle denerim ben bunu.

Bu sefer hiç mikser kullanmadım, tüm malzemeyi kaşıkla karıştırdım ve bence daha güzel oldu. Zaten kitapta kekleri filan fazla karıştırmamak gerektiğinden bahsediyor. Bu ekmek de aynı kek gibi yapıldığından miksere hiç gerek yok. Bu ekmek öyle aman aman kabaran bir ekmek değil ama kendi çapında acayip de güzel kabardı ve kendim yaptım diye söylemiyorum çok süper oldu.
Kesinlikle denenmeli ve Beyaz Unsuz Şekersiz Hamur İşleri kitabı edinilmeli.

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.