Düğme İlikleme

By Mart 28, 2013 , ,

Hüma Kuşu'nun 2. doğum günü partisinin fotoğraflarını Filiz'den henüz alamadığımdan partinin detaylarıyla ilgili yazıyı da bir türlü yazamadım. Bu arada yazacak başka bir konu çıktı, onu araya sıkıştırayım dedim. 
Bir süredir Montessori eğitimi ile ilgili bir şeyler okuyup nedir ne değildir anlamaya çalışıyorum. O esnada Etkaca diye bir blog'a denk geldim, benim gibi bir anne oğluna kalsın diye yazıyor. Çeşitli malzemeler kullanarak oyuncaklar ve faaliyetler yapıyorlar. Çok hoşuma gitti, özellikle piyasada oyuncak bulma konusunda ne kadar zorlandığım (bakınız "Oyuncak.. Oyuncak" ve Oyuncak Almanın Zorlukları isimli yazılarım) ve hatta bir süredir Hüma'ya sadece kitap aldığım düşünüldüğünde bizim için biçilmiş kaftan buradaki aktiviteler ve evde yapılan oyuncaklar. Tek sıkıntım bu sıkışılıkta vakit bulmak.  Onu da bir şekilde halledeceğiz bakalım belki bazılarını Hüma ile birlikte yaparız, bir taşla iki kuş...
Şimdilik kolay bir tane olan Button Snake'i seçtim yani düğme ilikleme oyuncağı diyebiliriz.  Zaten Hüma bir süredir düğme iliklemeyi öğrendiğinden üzerimdeki her düğmeyi iliklemek ve açmak suretiyle oyuncağa çeviriyordu. Onun boyuna uygun bir şekilde eğilip ya da elinin altına bir yere oturup öylece kalıyorum. Ya da tam evde hızla çıkmamız gereken bir anda kıyafetlerini kendi düğmelemeye karar verip geç kalmamıza sebep olabiliyordu. En son üzerimdeki hırkayı çıkarıp verdim o derece. Zaten o gün, Hüma'nın doğum günü hazırlıkları için çıktığımda gerekli malzemeleri temin etmiş ve bu işi yapmaya karar vermiştim. 
Yapımı çok kolay, önce bıdık parmakların rahatça kavrayabileceği büyükçe bir düğme seçiyorsunuz ve düğmeyi kalınca bir kurdelanın ucuna dikiyorsunuz. Sonra da keçeden kareler (ya da dikdörtgen ya da daire bile olabilir) kesiyorsunuz ve de işte bitti... Size çocukları en az 10-15 dk oyalama garantili, sessiz sedasız, tehlikesiz, zararsız ve hatta el becerisi açısından faydalı bir oyuncak üstelik çok da ekonomik.... O keçeler tek tek düğme ilklenmek suretiyle kurdelaya geçiriliyor ve de sonra geri çıkarılıyor. Hüma şimdilik takmayı daha çok seviyor. 
İşte düğme iliklerken Hüma'nın halleri...Surattaki ciddiyete dikkatinizi çekmek istiyorum. 





Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.