Tatlı Şeyler Pasta Atölyesi

By Mayıs 02, 2013 ,



Uzun zamandır Ayşen'e gitme niyetimiz olmasına rağmen bir türlü denk getirememiştik. Sonunda geçen hafta sonu için planlar yapıldı ve akşam nihayet oradaydık. Ayşen'in birkaç çeşit tatlı yapacağını biliyordum ama bu kadarını beklemiyordum açıkçası. Döktürmüş de döktürmüş...
Daha önce Hüma'nın 2. Doğum Günü Partisi yazımda parti yiyecekleri için Ayşen'in yardımını aldığımı yazmıştım. Ayşen mutfak konusunda bu kadar başırılı olunca, eh benim de de mutfak performansım malum olunca, yardım almamak olmazdı zaten...


Ayşen beraber çalıştığımız yılların ardından istifa etmiş ve de sevdiği için aynı zamanda da ileride bir iş olarak yapmak istediği için MSA'nın (Mutfak Sanatları Akademisi) ekmek ve pastacılık kursuna gitmiş bir endüstri mühendisi. Öyle bir iki günlük eğitim filan değil, bildiğin okul, dersiyle sınavıyla tam 4 ay....Ama değmiş mi, kesinlikle değmiş...Zaten Hüma'nın doğum günü için yaptığı muzlu kek ve kavala kurabiyesi ile buna inanmıştım ama son yaptıklarını görünce ve de tadınca inancım katlandı :)
Tam istediğim gibi olmadı dediği caanım ekmek :)
Kendi hazırladığı ekşi maya ile...
Nane soslu pirzola, nefis... 
Bunlar sadece yemekler ama aslolan pastalar...


 Çok nefis, pek nefis cheescake...
Ben ki cheescake tercih etmem normalde buna bayıldım, özellikle peynirli bölümünün kalıp gibi sert olmaması ve hafifliği beni cezbetti... Altıyla üstüyle, her bir şeyiyle tamamen Ayşen tarafından yapılmış...
Hüma test etti onayladı :) 
 Çikolatalı, muzlu, fıstıklı yaş pasta...Pastane pastalarına benzemez...
Tabii ki yine her şeyiyle Ayşen'in fırınından çıkmış...


İşte bu da nefis tiramisu... Tolga'nın favorisi, tabii ki ben de çok beğendim... Ayrıca Ayşen'in de en iddiali olduğu ürünlerinden birisi kendisi.....


Bunlar da Kavala kurabiyesi, hem de orjinal, yani öyle sağda solda kavala kurabiyesi diye satılanlara hiiiç benzemiyor, içindeki unun yarısı badem unu, böyle hemencik ağızda dağılıyor ve de nefis bir tadı var.... 
Sevgili arkadaşım Ayşen'ciğim bu pastaları, kurabiyeleri ve daha nicelerini kendi mutfağında, en güzel malzemelerle, en sağlıklısını, en doğalını, en organiğini seçerek elleriyle yapıyor.. İçine pastanalerin çoğunda kullanılan yapay şeker, tatlandırıcı ya da düşük kalite yağ, un vs koymuyor tabii ki, kullandığı her şey hepimizin evimize alırken seçtiği gibi titizlikle seçiliyor.
Günlük süt, organik yumurtalarla cam kaselerde hazırlıyor her şeyi... Yani hem içine koyduğu malzemelere hem de malzemeleri içine koyduğu kaba kacağa, kaşığa, tavaya dikkat ediyor :)
Üstelik de mümkün olduğunca az şeker kullanıyor... Benim Hüma'ya gönül rahatlığı ile yedireceğim nitelikte yani... 
O yüzden de sizlere sonuna kadar tavsiye ediyorum. Deneyin, kendiniz görün.. 
Ayşen telefon ya da email ile sipariş alıyor.. Benim burada fotoğraflarını paylaştıklarımdan çok daha geniş bir repertuarı var. Eğer buradakilerden farklı şeyler isterseniz kendisi ile görüşüp detayları belirleyebilirsiniz. Mesela misafiriniz gelecekse alıp mis gibi servis yapabilirsiniz ya da çocuklar için atıştırmalık olarak kullanabilirsiniz, özellikle kavala kurabiyesi bu açıdan çok uygun, 2-3 gün bayatlamıyor, çıtırlığını koruyor. Çocuklar için muzlu keki de tavsiye ederim. Ayrıca ekmek çeşitleri ve yaş maya satıyor. Detaylar için kendisiyle görüşmeniz lazım... Ben dilim döndüğünce size Ayşen'i tanıtmaya çalıştım..
Buradakilerin fiyatları şöyle;

Cheescake, 6-8 kişilik, 60 TL, 

Tiramisu 4-6 kişilik, 60 TL
Yaş pasta, 4-6 kişilik 45 TL
Kavala Kurabiyesi 1 kg 50 TL
(Farklı boyutlarda sipariş verilebilirmiş.)

Sipariş için tatliseylerpasta@gmail.com email atabilir ya da 05324091272 numaralı telefondan Ayşen'e doğrudan ulaşabilirsiniz. Ayşen Ankara içi sipariş alıyor. 


Bu arada fiyatları pastane fiyatları kıyaslamayın ya da kıyaslayın ama kullanılan malzemelerdeki kalite farkını da hesaba katarak... 

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.