Yumurta Olayı ve Kendin Besle

By Şubat 22, 2015 , ,

Uzuun bir aradan sonra hayırlı bir iş için karşınızdayım sayın seyirciler... 
Hayırlı iş dediysek yeme-içme, organik işleri tabiii :) Bizde böyle... 
Bu organik işlerindeki en büyük zorluklardan birisi tavuk-yumurta olayı... Tavuk mu yumurtadan çıkar yumurta mı tavuktan tartışmıyoruz. Bu arada bilim adamları yumurta kabuğunun sadece tavukların yumurtalıklarındaki proteinden yapılabileceğini belirlemişler, yani tavuk yumurtadan çıkıyormuş, valla yalan değil gazetelerde çıktı.. Neyse konumuz bu değil tabii. 
Malum konvansiyenel gıdalar bilimum katkı maddeleri, GDO, hormon, ilaç vb insanlara zararlı içeriklere sahip. Tavuk da yaygın olarak üretilen-tüketilen bir gıda yani konvansiyel gıdanın dibi bir anlamda.. 
Dolayısıyla da benim gibi organik/doğal beslenmeye çalışanlar için tedariği en zor olan gıdalardan ikisi. Hadi tavuk yemedik -ki biz diyetimizden çıkaralı neredeyse 3 sene oldu- ama yumurta mecbur... Hafta sonu kahvaltılarının olmazsa olmazı ayrıca protein kaynağı... 
Genelde çeşitli kaynaklardan tedarik ettiğim, doğrudan üreticiden almaya çalıştığım köy yumurtalarını tercih ediyor ve fakat mecbur kalırsam marketlerde satılan organik yumurtaları alıyordum (her ne kadar içime sinmese de). 
Son olarak Fatih yani nam-ı diğer Kendin Besle :) lojistik olayını çözdüğünü ve istediğim zaman yumurta gönderebileceğini söyledi. Tabii ki bu işe çok sevindim çünkü daha önce  Ankara'ya geldiğinde bizzat getirdiği tavuk ve ördek yumurtaları bariz farklı ve çok lezzetliydi. Ama Diyarbakır'dan kargo 3 günde geldiğinden ve de yolda yumurtalar kırıldığından kargo opsiyonu olmuyordu şimdiye kadar. 
Şimdi diyeceksiniz ki kim bu Fatih nedir bu Kendin Besle olayı... Kendin Besle Diyarbakır'dan 45 km uzakta Bismil'de bir çiftlik. Adı Ata'dan Çiftliği ama ben Kendin Besle diyorum :) Kendileri aynı zamanda bir Tatuta çiftliği (Buğday Derneği tarafından yürütülen “Ekolojik Çiftliklerde Tarım Turizmi ve Gönüllü Bilgi, Tecrübe Takası” projesinin kısa adıdır.) Tatuta ile ilgili detaylar için tık tık. Ayrıca çiftlik ile ilgili detaylar için tık tık Kendin Besle Blog ve Kendin Besle Facebook sayfası.

Dediği gibi Fatih bu işi çözmüş, o kadar güzel paketlemiş ki yumurtaları hasarsız teslim aldık ve kargoyu verdiği günün ertesinde geldi. Artık 1 günde geliyormuş kargo. 
Önce bir karton kutunun içinde samanların arasına dizilen yumurtalar sonra da köpük kutunun içine koyuluyor. Bize de samanların arasından almak kalıyor. Hüma samanlara acayip sevindi zaten, elinde kase tek tek topladı yumurtaları :)



Saman gören masum şehirli :)
Bu arada Kendin Besle'de adından da anlaşıldığı üzere kendi tavuğunu besleme opsiyonu da var. Şöyle oluyor, bir tavuk alıyorsunuz, aylık bakım masraflarını ödüyorsunuz, Fatih tavuklara sizin için bakıyor ve yumurtalarını da size gönderiyor. Detaylar için tık tık Kendin Besle.
Ayrıca dondurulmuş olarak tavuk, kaz, ördek, hindi satışı da var. Bir de sirke, tam buğday unu ve pilavlık, köftelik bulgur. 

Bu arada Fatih köy yumurtası diye marketlerde ve açıktan satılan yumurtaların çoğunun hibrit tavukların yumurtaları olduğunu, 56-58 hafta kadar yumurtalayan bu tavukların yumurta kalitesi düştüğü için kesilerek satıldığını söylüyor. 
Zor işler dediğim gibi, o yüzden ben artık yumurtaları Fatih'ten alıyorum. Beğendiğim için de tavsiye ediyorum. Sipariş için kendinbesle@gmail.com ya da 0505 906 40 87'dan Fatih'e ulaşabilirsiniz.

Bunları da Okuyabilirsiniz

2 yorum

  1. Mine ne güzel yazmışsın çok merak ettim ben bu Fatih'i :) Tavuk beslemeden yumurta alabiliyoruz ama di mi? Neyse ben bir okuyayım sitelerini o halde :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tavuk beslemeden de yumurta alınabiliyor ben de öyle yapıyorum şimdilik :)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.