Hürriyete Doğru

By Mart 28, 2016

 
 Hürriyete Doğru
Gün doğmadan, 
Deniz daha bembeyazken çıkacaksın yola. 
Kürekleri tutmanın şehveti avuçlarında, 
İçinde bir iş görmenin saadeti,
Gideceksin;
Gideceksin ırıpların çalkantısında.
Balıklar çıkacak yoluna, karşıcı;
Sevineceksin.
Ağları silkeledikçe
Deniz gelecek eline pul pul;
Ruhları sustuğu vakit martıların,
Kayalıklardaki mezarlarında, 
Birden, 
Bir kıyamettir kopacak ufuklarda. 
Denizkızları mı dersin, kuşlar mı dersin;
Bayramlar seyranlar mı dersin, şenlikler cümbüşler mi?
Gelin alayları, teller, duvaklar, donanmalar mı?
Heeeey!
Ne duruyorsun be, at kendini denize;
Geride bekleyenin varmış, aldırma;
Görmüyor musun, her yanda hürriyet;
Yelken ol, kürek ol, dümen ol, balık ol, su ol;
Git gidebildiğin yere.

Orhan Veli
 
Biz bu aralar şiir okuyoruz, Hüma'yla... Bir pazar akşamüstüsünde aklıma geldi. Hümacığım sana bir şiir okuyayım mı dedim. O da hayır dedi :)) Ben biraz ısrarcı oldum, hadi ama bir tane, kısacık. Sonra durdu, ürkek baktı ve sordu; korkunç mu? Hayır dedim, hiç korkunç değil hem de... Çok güzel, eğlenceli.. Tamam hadi bir tane oku o zaman şihir dedi. Hüma da şiir, şihir bazen de sihir :)
İlk okuduğum şiir "Kuşlar Yalan Söyler".. Yine Orhan Veli'den.. Hüma'nın çok hoşuna gitti, güldük ceketine şiir yazmış olmasına.. Sonrası malum, bir tane daha anne, bir tane daha... Şimdi özellikle yemek yerken aklına geliyor bazen, anne bana bir sihir okur musun? Orhan Veli olsun ama... Sonradan Attila İlhan da okudum ama o Orhan Veli'yi sevdi.
İşte yukarıdaki resmi de bir kahvaltı sonrasında (ya da sırasında) Hürriyete Doğru şiirini dinlerken yaptı. Tekneden kürek çeken bir adam, balıklar, denizkızları... 
O zaman bizden size tavsiye olsun, şiir okuyun çocuklara.. Orhan Veli okuyun..
Aydınlık, özgür günlere...
 

Kuşlar Yalan Söyler
İnanma, ceketim, inanma
Kuşların söylediklerine;
Benim mahrem-i esrarım sensin. 

İnanma, kuşlar bu yalanı 
Her bahar söyler.
İnanma , ceketim, inanma!

Orhan Veli 

Unutmadan, sevgili Suna Hoca'yı özlemle anıyorum.. Bize bu şiirleri okuduğu için, tüm şiirler sanki onun sesiyle öğrenilmiş gibi... 

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.